Servopohony Schischek jsou navrženy pro bezpečný provoz v prostředí s nebezpečím výbuchu a splňují přísné požadavky dle směrnic ATEX. Díky různým produktovým řadám a variantám nabízejí řešení pro širokou škálu aplikací, od běžných průmyslových zařízení až po specifické požadavky na protipožární bezpečnost. Každý model servopohonu je identifikován unikátním označením, které poskytuje podrobné informace o jeho funkcích a specifikacích.
Rozdíl mezi produktovými řadami ExMax, RedMax a InMax:
- ExMax – Řada servopohonů určená pro použití v prostředí s nebezpečím výbuchu, certifikovaná pro zóny 1, 2, 21 a 22. Tyto servopohony jsou vhodné pro širokou škálu aplikací v průmyslových odvětvích, kde je vyžadována vysoká úroveň ochrany.
- RedMax – Řada servopohonů navržená pro použití v prostředí s nebezpečím výbuchu, certifikovaná pro zóny 2 a 22. Tyto servopohony jsou ideální pro aplikace, kde je vyžadována spolehlivost a bezpečnost v méně náročných zónách.
- InMax – Řada servopohonů určená pro použití v bezpečných (ne-Ex) prostředích. Tyto servopohony jsou vhodné pro standardní průmyslové aplikace, kde není vyžadována ochrana proti výbuchu.
Struktura označení servopohonů Schischek a jejich význam:
Označení servopohonů Schischek je složeno z několika částí, které popisují klíčové vlastnosti a funkce:
- Řada produktu (např. ExMax, RedMax, InMax)
- Krouticí moment (např. 5.10, což značí 5 Nm nebo 10 Nm dle modelu)
- Typ ovládání a funkce:
- Y – Spojité ovládání s analogovým signálem (0–10 V nebo 4–20 mA)
- S – Obsahuje pomocné spínače pro signalizaci polohy
- F – Havarijní funkce, která automaticky uzavře klapku při výpadku napájení
- BF – Speciální označení pro servopohony určené k ovládání protipožárních klapek, které splňují přísné požadavky pro bezpečné uzavření a ochranu před šířením ohně a kouře
Co je havarijní funkce?
Havarijní funkce je bezpečnostní mechanismus, který zajistí, aby servopohon automaticky uzavřel klapku nebo ventil v případě výpadku napájení. To je klíčové pro zabránění šíření hořlavých látek nebo vzduchu do nebezpečných oblastí. V havarijní situaci tak zařízení zůstává v bezpečném stavu, čímž minimalizuje riziko výbuchu nebo požáru.